torsdag 23. juni 2011

Jentetur til New York dag 2 del 1

Så er det en ny dag. Helle og jeg våknet kl.6 i dag også, men Merethe og Renate sover ennå. Det var en sval og deilig natt med aircondition, men det gjorde ikke noe med lydene fra gata 12 etasjer der nede. NY er en storby og det betyr at det er stor trafikk hele døgnet. Av og til gjennom natten brytes de "vante" trafikklydene av sirener, ambulanse og politi. Det er forresten enormt mye politi i gatene her. Tror ikke det kan være noe kriminalitet her med så mye synlig politi :S
Her er mer utsikt fra leiliheten.

I dag skal vi til Woodbury common, et enormt outlet område hvor jeg kan garantere at det blir Shopping med stor S. De lover 220 outlet butikker. Det blir noe å boltre seg i. Vi tar bussen herfra forholdsvis tidlig. De åpner kl.10 og turen bort tar en time. Blant annet 31 butikker bare med sko, og jeg gadd ikke telle alle med designer fashion og sportswear. Ja, ja, vi blir vi blir vel på Woodbury hele dagen. De stenger kl. 21, og siste buss går derfra kl.21:26. Så dere hører får nok ikke referat derfra før i morgen tidlig kl.06:00 norsk tid (hvis vi orker å blogge når vi kommer hjem).

Nå har jeg traktet meg kaffe, og skal slappe av litt med det før jentene står opp. Steller meg litt først, mens det ennå er mulig å få tilgangs til vårt lille bad. Når de siste to våkner blir det vel litt tid til det blir min tur... Toalettene her er forresten forunderlige (noe for Geir Skaus forunderlige verden på Morgenklubben i Radio Norge). Jeg tør nesten ikke sette meg ned. Blir redd jeg skal ramle nedi og drukne. Hele potta fylles med vann etter at vi har trukket ned. Får nærmest følelsen av å sitte nedi det som kommer ut - hvis dere forstår! Men det har gått greit så langt, og skal vel gå ei uke til.

OK. Dere hører fra oss etter Woodburys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar