fredag 24. juni 2011

Jentetur til New York dag 3 del 2

Så har vi vært på musical på Broadway, like om hjørnet for leiligheten.
Men før jeg kommer til det som jeg vet enkelte venter spent på - opplevelsen av Broadway, vil jeg dele noen refelksjoner om turen så langt.

Jeg fikk gjort om programmet, så vi dro til Woodbury i går. Dette for at de ikke skulle bruke opp alle pengene på tøy her i NY og finne det billigere på Woodbury senere. Jeg hadde også en baktanke. Kanskje de brukte opp alle pengene så det ikke ble så mye shopping de neste dagene. Men nei. Der tok jeg feil. De har spart så mye at det fremdeles er flusst med penger. Og det de har brukt har de fått mye for. Jeg får se om jeg får lurt dem til å kjøpe iPad, iPhone, Speilreflekskamera og lignende i morgen, så pengene snart tar slutt ;)

Jentene har lagt opp et fantastisk program. Men det er et hektisk og tett program. 3 dager nå vi har vært tidlig oppe og vært på farten hele tiden tærer på. Det kan også bli litt lenge mellom måltidene. Vanskelig å få måltidene til å passe inn i programmet. Disse to faktorene kan tære litt på tålmodighet og humør innimellom, ikke bare hos meg, men også hos jentene. Jeg skal prøve å være litt flinkere til å få inn måltider litt kjappere, men det har ikke vært så lett når den ene er sulten og den andre ikke er det. Prøver da å drøye måltidet litt, men ikke for lenge.

I morgen er det "hviledag" - det skal bli godt.

Broadway - Lion King
Dagens store høydepunkt, ja kanskje turens. Vi var tilbake i leiligheten i 5 tiden. Vi tok subwayen tilbake fra museet. Alle begynte å bli slitne i beina, selv om alle hadde gode sko, Renate sågar nye Ecco joggesko kjøpt på Woodbury.

Tilbake i leiligheten var det i gang med å gjøre seg klar for Broadway. jeg vet ikke hva de holdt på med hele tiden, men de var ikke klare til å gå før kl.7. Da hadde de dresset seg opp i kjoler og topper så de så ut som prinsesser alle tre. I tillegg hadde de brukt opp en hel sminkebutikk. Da måtte jeg jo pynte meg litt jeg også. Jeg tok på skjorte og bukse som matchet (for en gangs skyld) og også sokker og sko som matchet buksene og skjorta. Nye sko kjøpt på Woodbury.

Så gikk vi avgårde. Vi fant raskt og greit frem etter at jeg hadde småløpt foran og jentene på slep (redd for å komme for sent, og at bilettene skulle legges åpent ut for salg). Heldigvis (med den farten) hadde ikke jentene sko som matchet resten av antrekket. De hadde klokelig nok tatt på seg joggesko også på denne turen. Jeg tror de var glade for at mange andre også hadde pyntet seg.
Før forestillingen begynte måtte alle på do først, selv om vi kom rett hjemmefra. Spenningen var stor. Den var til å ta og føle på. Så spennende far det at Helle måtte ut en tur til like før det begynte.
Alle storkoste seg under forestillingen. Det var applaus, latter og hoiing fra salen (tror ikke jentene sto for så mye av det siste). I pausen var de godt oppstemte, og koste seg. Forestillingen svarte absolutt til forventningene. De ble også anledning til å shoppe litt - Lion King artikler:
Den gode stemningen fortsatte i andre del, og alle var enige om at det var en flott og storslagen forestilling. Skuespillerne fikk stående applaus.
Et lite skår i gleden var det da vi kom ut og utenfor inngangen var ei due tråkket under en blomsterpotte. Den var ennå i live, og ingen klarte å få tatt den. Jeg gikk tilbake etter at jentene var vel i tilbake i leiligheten og så at den ikke var der. Det var nok noen som hadde forbarmet seg over den og gjort slutt på lidelsene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar